Újabb módosítást tesztel a Boeing a B747-8-ason

- nbandras

Egy B747-8F tesztrepülőgépet használ a gyártó, hogy vizsgálja egy szoftveres megoldás életképességét az utasszállító változat vízszintes vezérsíkjának flatter problémájára.

A Boeing még korábban deaktiválta a Boeing 747-8 Intercontinental vízszintes vezérsíkjában található üzemanyagtartályokat, mivel egy szárny bekötés hiba esetén flatter jelenség léphetne fel a vezérsíkban, amikor azok legalább 15%-ra fel vannak töltve kerozinnal.

Fotó: Boeing

Az említett tartályok csak az Intercontinental verzióban találhatóak meg: 12 500 literrel több, összesen 242 470 liternyi kerozin szállítását teszi lehetővé. A kieső rész legnagyobb hatását a VIP gépek érezhetik meg: akár 1000 kilométerrel kevesebbet tud csak megtenni, viszont számításaik szerint a légitársaságoknál nem okoz ez ekkora problémát.

Ha a tesztek sikeresek lesznek, reményeik szerint 2013-tól kerülnek beépítésre a repülőgépekre visszamenőlegesen is.

Ez a megoldás nagyban hasonlít a B747-8F-nél felfedezett kis amplitúdójú 2.3Hz-es szárnyoszcillációhoz, amit a gyártó az FAA engedélyével a csűrő fly-by-wire vezérlésével csillapított.

Jelenleg az egyetlen megmaradt tesztgépet használják a rendszer kezdeti vizsgálatához a Washington állami Moses Lake-ben.

| |

A +1 gombbal javasolhatod ezt a tartalmat ismerőseidnek a Google keresőben

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Az email címet nem tesszük közzé.

Avatart a következőképpen állíthatsz be magadnak: regisztráld magad a gravatar.com-on ugyanazzal az email címmel, amit itt is használsz. A gravatar.com-on töltsd fel a kiszemelt avatarodat. Kész is vagy, a htka.hu az email címed alapján lekéri a gravatar.com-ra feltöltött avatarod.

A következő HTML tag-ek és tulajdonságok használata engedélyezett: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>